EN

Podział leków o ograniczonej dostępności pomiędzy segmenty aptek niezależnych i aptek sieciowych.

Szanowni Państwo,

w ostatnim okresie powróciła dyskusja dotycząca sprawiedliwego dostępu do leków o zagrożonej dostępności oraz pojawiły się doniesienia o faworyzowaniu przez hurtownie aptek z którymi są one kapitałowo powiązane, dlatego też informujemy, jak proces zaopatrywania w te leki odbywa się w Neuca.

Neuca nie posiada aptek ani nie jest kapitałowo powiązana z żadną siecią aptek. Nie może więc być to przyczyną jakichkolwiek preferencji. Strategicznym partnerem Neuca są apteki niezależne – jednak w sytuacji braku leków nie może być to kryterium przydziału.

Najważniejszym celem jest zapewnienie takiej dystrybucji ograniczonej puli leków by były one jak najszerzej dostępne dla pacjentów.

W tym celu Neuca opracowała system dystrybucji leków o ograniczonej dostępności. System jest skonstruowany w taki sposób, by żadna z ubiegających się o lek aptek nie otrzymała go w określonym czasie w nadmiernej ilości. Bardzo wiele aptek poszukuje wyłącznie leków o ograniczonej dostępności, wielokrotnie powtarzając zamówienia, mimo wiedzy, że uzyskają odmowę. Generuje to dużą liczbę odmów, które są raportowane do Inspekcji farmaceutycznej.

Sposób dzielenia leków był i jest często omawiany na spotkaniach w GIF i Ministerstwie Zdrowia. Neuca zależy na właściwym zaopatrzeniu wszystkich aptek. O uzyskaniu leków nie może decydować szybkość czy wielkość zgłaszanego zapotrzebowania.

Reglamentacja deficytów pomiędzy klientów hurtowni jest złem koniecznym i odbywa się  tylko ze względu na realizację wspólnego z aptekarzami celu – równomiernego zaopatrzenia pacjentów. Reglamentacja jest też dla hurtowni dodatkowym wysokim kosztem samego procesu, jak i zwiększonej częstotliwości niewielkich dostaw.   

Prezentujemy Państwu dane dotyczące podziału leków o ograniczonej dostępności pomiędzy segmenty aptek niezależnych i aptek sieciowych w hurtowniach Neuca.

W pierwszym półroczu 2019 sprzedaż do segmentu aptek niezależnych stanowiła 55% ogólnej sprzedaży. W tym samym okresie udział leków o ograniczonej dostępności w sprzedaży do segmentu aptek niezależnych wyniósł 60% ilościowej sprzedaży wszystkich deficytów.

 

Paweł Bernat, dyrektor Departamentu Komunikacji NEUCA S.A.

 

« Wróć do listy

Strona stosuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies.

Administratorem danych jest NEUCA S.A. z siedzibą w Toruniu, przy ul. Szosa Bydgoska 58, 87-100 Toruń.

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email neuca@neuca.pl lub pisemnie pod wyżej wskazany adres siedziby.
U administratora danych osobowych wyznaczony jest inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez adres email iod@neuca.pl lub pisemnie na adres NEUCA S.A. ul. Szosa Bydgoska 58, 87-100 Toruń, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych Osobowych”.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Pani/Pana adres e-mail, podany w powyższym formularzu, będzie przetwarzany w celu przesyłania newslettera .
Podstawą prawną przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora (m.in. dostawcom usług IT, agencjom marketingowym) – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie z polecenia administratora.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Na Pani/Pana wniosek administrator dostarczy kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu, przy czym za wszelkie kolejne kopie, o które się Pani/Pan zwróci administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych.
Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych osobowych uniemożliwi przesłanie newslettera.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, lecz niezbędne dla realizacji wyżej podanego celu.
Możesz wycofać zgodę w każdym momencie poprzez klikając „wypisz się” w otrzymanym mailu z newsletterem lub wysyłając na maila kamila.mazur@neuca.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.



*Pola wymagane oznaczono symbolem gwiazdki

Administratorem danych jest Świat Zdrowia S.A. z siedzibą w Toruniu, przy ul. Szosa Bydgoska 52, 87-100 Toruń.

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email redakcja@magazynaptekarski.com.pl, lub pisemnie na adres siedziby Świat Zdrowia S.A., ul. Szosa Bydgoska 52, 87-100 Toruń.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przesyłania newslettera ( zawierającego m.in. informacje o aktualnych wydarzeniach na rynku aptecznym i rynku zdrowia, opinie, wypowiedzi mające wpływ na rynek apteczny/rynek zdrowia, o nowych regulacjach prawnych na rynku zdrowia, o nowych produktach dostępnych w aptekach, o najnowszych artykułach i działaniach wydawcy Magazynu Aptekarskiego ) – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania umowy na warunkach określonych w Regulaminie newslettera.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora (m.in. dostawcom usług IT, agencjom marketingowym) – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie z polecenia administratora.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Na Pani/Pana wniosek administrator dostarczy kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu, przy czym za wszelkie kolejne kopie, o które się Pani/Pan zwróci administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej.

Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową jest niezbędne do zawarcia i wykonywania umowy – bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie ww. umowy i przesłanie newslettera.





*Pola wymagane oznaczono symbolem gwiazdki